%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% % SMS - 1.přednáška: Úvod do problematiky % Roman Čmejla, 2. října 2017 %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% OBSAH ------------------------------------------------------------- Organizace výuky a úvod do předmětu SMS Hodnocení a podmínky udělení zápočtu Obsah předmětu Literatura Úvod do číslicové syntézy multimediálních signálů Syntézy (ukázky) Cvičení Laboratorní řád ve výukové laboratoři 405 MATLAB Aliasing Kvantování Časové obálky ------------------------------------------------------------------- Zápočet: na základě účasti a zaslané semestrální práce Zkouška: 80 bodů semestrální práce 20 bodů písemný test u zkoušky WEB: sami.fel.cvut.cz/sms/ ------------------------------------------------------------------- Hodnocení a podmínky udělení zápočtu - odevzdání semestrální práce Semestrální práce: - Téma: Syntéza audio signálů v MATLABu Generujte audio signál v prostředí MATLAB. - Termín odevzdání: do 31.prosince 2017, 24:00 - Způsob odevzdání: zaslání 3 souborů na adresu cmejla.zavinac.fel.cvut.cz 1. prijmeni.doc ... dokument se zprávou 2. prijmeni.m ... soubor(y), který byl použit pro syntézu 3. prijmeni.wav ... soubor s výsledným signálem 1. Zpráva: a. Úvod (motivace, rešerše problematiky) 10 bodů b. Analýza vybraného audio signálu (reálného příp. syntetického nebo popis modelu) 10 bodů c. Syntéza audio signálu (popis řešení a kód v MATLABu) 40 bodů d. Reference Přílohy: 2. kompletní zdrojové kódy v MATLABu 3. syntetický signál ve formátu wav nebo MP3 ---------- Zkouška: Písemná část: - otázky z předmětu SMS Ústní část: - diskuse k hodnocení Dosažitelné body: semestrální práce ............ max 60 bodů zkouška ...................... max 60 bodů (2 x 20 bodů) Výsledné hodnocení: A ... 91 a více B ... 81 až 90 C ... 71 až 80 D ... 61 až 70 E ... 50 až 60 F ... < 50 ------------------------------------------------------------------- Laboratorní řád ve výukové laboratoři 405 1. Studenti smějí být v laboratoři jen v přítomnosti vyučujícího. 2. Příkazy vyučujícího vedoucího cvičení musí být bezpodmínečně dodržovány. 3. Manipulace s měřícím zařízením je možná pouze se souhlasem vyučujícího. 4. Elektrický rozvod smí zapínat pouze vyučující. 5. Studenti jsou povinni sledovat při měření stav přístrojů a zařízení. V případě nebezpečí jsou povinni vypnout elektrický rozvod. 6. Závady na přístrojích nebo zařízení musejí studenti ihned hlásit vyučujícímu. 7. Opustit laboratoř je dovoleno jen se souhlasem vyučujícího. ------------------------------------------------------------------- Literatura Uvedený předmět nepokrývá žádná česká učebnice nebo skriptum. Řadu užitečných informací lze nalézt v textech a na webech zabývajících se číslicovým zpracováním signálů. 1. Miranda, E.R.: Computer Sound Design, ISBN 0-240-51693-1, Focal Press, Oxford, 2002. 2. Zölzer, U.: DAFX - Digital Audio Effects, ISBN: 0-471-49078-4, John Wiley & Sons, 2002. 3. Čmejla, R., Sovka, P.: Úvod do číslicového zpracování signálů - cvičení. ČVUT Praha 2005. -------------------------------------------------------------------